Beiträge von zeppelin41

    "waarom heb je ozmosis en chameleon gelijktijdig in gebruik?" wel om een lang verhaal kort te maken ik had altijd kernel panics bij het opstarten, en kreeg dit niet opgelost. als hij uit sleep kwam dan was er geen enkel probleem.
    " Persoonlijk zou ik maar 1 installeren. De meesten hier gebruiken Clover" Ozmosis had ik al 2 jaar geleden in gedachten om eens te testen. dat was er met de problemen die ik had het proberen waard. Ik werk op de laatste versie van osx Sierra momenteel 10.12.5. Het hele rare aan het verhaal is dat inderdaad de Chameleon bootloader nog niet verwijderd was maar de kernel panics wel gedaan waren.


    Zo heb ik u raad opgevolgd en gebruik ondertussen terug met 1 bootloader de Chameleon. . Het probleem dat ik had blijft opgelost. geen kernel panics meer. heel raar dus :hurra:


    Om imessage/facetime aan het werken te krijgen is een eenvoudig stappenplan voor Clover beschikbaar. Ok maar dat is het minste van mijn problemen imesssage; het werkt op mijn andere apple toestellen.


    heb jij een dsdt.aml of ssdt.aml bestand in gebruik? Voor een goedwerkende sleepfunctie zijn deze bestanden vaak noodzakelijk. nu met de Chameleon bootlader alleen werkt sleep terug. En nee ik doe voorlopig niet mee aan de volgende os . laat ze eerst maar wat bugs uithalen :D

    @jboeren welke versie van ozmosis kan ik niet zo maar vinden ?( hij komt van hier Mod für das Z77X-D3H Rev.1.x gepost door @griven


    verder nee er is nog geen nieuwe installatie op gedaan van mac os sierra; de bootloader Chameleon is nog steeds aanwezig.


    Model Name: iMac


    Model Identifier: iMac14,2


    Processor Name: Intel Core i5


    Processor Speed: 3,30 GHz


    Number of Processors: 1


    Total Number of Cores: 4


    L2 Cache (per Core): 256 KB


    L3 Cache: 6 MB


    Memory: 16 GB


    Bus Speed: 400 MHz


    Boot ROM Version: IM142.0118.B00


    SMC Version (system): 2.15f2


    Serial Number (system): C02MRDQUFLHH


    Hardware UUID: C2BCD711-435D-51E5-B6D6-02E8C3A51EEB


    grtz @zeppelin41

    @jboeren maak me niet jaloers :D zou geld geven om in Limburg te wonen. ik woon in de triangle Brussel / gent / Antwerpen. nader bepaald Oost-Vlaanderen. Grtz van uit de drukte :offtopic2: [quote=Gigabyte Z77X-D3H / cpu i5 2500k (sandybridge) / memory 2x 8 gig Ballistix clk 8-8-8 / Video card MSI NVIDIA GeForce GTX 760 4095 MB / SSD samsung evo 840 250 gig / PSU super flower 1200[/quote]


    het is de eerste maal dat ik met ozmosis werk. verder is er aan mijn hackingtosh niets veranderd. ik werkte en dus nog met Chameleon voor uefi. van op een ander forum (weet niet of ik dat zo maar kan vermelden de namen van andere forums). het probleem dat me het meest boeit is dat mijn sleep niet werkt zoals het hoort. als het de pc in sleep gaat dan kan ik hem gewoon "wakker" maken maar krijg geen beeld meer..; verder is er de iMessage die niet werkt maar dat is al jaren zo, een gekend probleem als ik het goed voorheb. De ozmosis is Z77XD3H-18i-Sierra_iMac14-1.rom.zip

    dank u voor de verwelkoming. misschien ben ik verkeerd. ik dacht dat het een topic was om je pc samenstelling voor te stellen


    "google translate"


    Vielen Dank für die Begrüßung. vielleicht bin ich falsch. Ich dachte, es war ein Thema PC Zusammensetzung vorzuschlagen.


    als het dan toch over problemen mag gaan.... ik had kernel panics. wat heb ik gedaan? biosflash. ik gebruik nu Osmosis bios. Het enige dat niet werkt is de slaapstand. ik krijg geen beeld meer als het toestel uit slaap komt. verder werkt natuurlijk imessage niet maar daar kan ik met leven


    "google translate"
    wenn es nach wie vor mit Problemen umgehen müssen .... hatte ich Kernel-Panik. Was habe ich getan? BIOS-Flash. Ich verwende jetzt Osmosis BIOS. Das einzige, was nicht funktioniert, ist der Schlafzustand . Ich erhalte kein Bild, wenn das pc aus dem Schlaf kommt. iMessage funktioniert natürlich auch nicht, aber ich kann mit leben


    OS Sierra

    Gigabyte Z77X-D3H / cpu i5 2500k (sandybridge) / memory 2x 8 gig Ballistix clk 8-8-8 / Video card MSI NVIDIA GeForce GTX 760 4095 MB / SSD samsung evo 840 250 gig / PSU super flower 1200